Telefonovala mi Milena a celá zářila. Samozřejmě, že jsem ji nemohla vidět, ale hlas měla jasný, radostný a vesele uspěchaný, jak se snažila všechno vychrlit co nejrychleji. „Představte si, paní Hanko, jak nám zvonek skvěle zafungoval! Manžel se nestačí divit, jak to teď frčí…“
Kvalita přístupu k domu je důležitá
U Mileny jsem byla před dvěma týdny. Žije s manželem Karlem a dětmi v domku zasazeném uprostřed vzrostlé zahrady. Její rodiče kdysi osázeli nejbližší okolí ovocnými stromy, které časem zmohutněly a nyní z několika stran stíní nevelkou stavbu svými větvemi. Domek působí vlídně, ale trochu osaměle, jako kdyby ho tam na stráni zapomnělo při hře nějaké obří mládě. K brance to je kousek cesty po hrbolaté pěšině nebo po louce. Projít v podzimním marastu až ke vchodovým dveřím chce jistou dávku odhodlání a hlavně zapomenout doma jehlové podpatky a vzít si na nohy něco „pořádného“. Člověk musel na samotný pohyb po pozemku vynaložit velké množství energie, dávat pozor, aby se nesklouzl, neuvázl v bahně.
Zvonek, branka, vizitka a schránka
Ačkoli celá stavba vyjadřuje vlídnost, není snadné se k ní přiblížit. Když jsem přijela, stál za plotem veliký černý pes, který na mě tiše a neobyčejně zamyšleně hleděl a potom přede mě vyplivl oslizlý červený míček na hraní. Na plotě visela zrezivělá schránka. Zvonek ani jmenovku jsem nenašla. Přes hafanův jasný signál ke hře jsem si netroufla vejít dovnitř, a tak mi nezbylo nic jiného, než Mileně zatelefonovat, zda jsem vůbec dobře a může si mě přijít vyzvednout.
Kdo není vidět, toho novinky nenajdou
S nastěhováním do domku po rodičích zaznamenala Milena i její manžel výrazné snížení příjmu. Pracovali převážně doma, na internetu a sociálních sítích. Práce, kterou dělali, byla sice dobře placená, ale bylo jí málo. Museli se hodně snažit, aby nové klienty získali. Příležitosti nepřicházely samy, ale museli si každou zakázku tvrdě vybojovat. Ulovení zákazníci sice byli spokojení, ale vyžadovali téměř totální nasazení a manželům se často nedostávalo sil.
Nepotřebovali zdražit svoje služby, ale přilákat k sobě nové lidi. Dát o sobě vědět.
Praktické domácí úkoly
Podle učení Feng Shui je třeba, aby do domu přicházela energie a s ní i nové příležitosti, přátelé. Nikdo se nepožene do nepříjemného prostředí, kde to vypadá nebezpečně a zanedbaně, a tak dostali Milena s Karlem, ještě než jsme začali řešit zařízení interiéru, hned několik úkolů. Natřít branku, pověsit jmenovku, koupit a nainstalovat nový zvonek, vyzdobit branku i vchod, vybudovat novou cestičku…
Snaha bývá odměněna
Zvonek manželé kupovali již několikrát, ale nikdy žádný nenamontovali. Vzdálenost od branky byla hodně velká, a tak nebylo snadné najít takový, který by svým signálem dosáhl až do domku. Teprve nyní si dali tu práci a zjistili všechny technické parametry a koupili ten správný. Paní Milena mi už po týdnu radostně volala. Na internetu prudce vzrostl zájem o jejich služby, najednou se k nim na Facebooku začalo hlásit nebývalé množství přátel. Co namontovali zvonek, nebyl pro sousedy problém, aby zavolali, stavili se s radou a pomocí. Přestali být neviditelní…
I na polosamotě může vládnout prosperita
Milena s Karlem mají před sebou ještě spoustu práce. Vytvořit ze zapomenuté polosamoty místo, kde je najdou ty správné příležitosti, není záležitostí jednoho týdne ani měsíce. Chce to správné naplánování i trpělivou práci. Na sobě i na svém okolí. Jen namontování zvonku bylo pro Karla s Milenou výrazným posunem. Pochopili, že i „drobnosti“ mohou být začátkem velkých proměn.
Napsat komentář